Logga in

Skriv in din e-post nedan så skickar vi dig ett nytt lösenord direkt.

Logga in med

Other Login

Vanliga frågor (och svar)

Vanliga frågor om eSmokes.se
Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi fått, och svaren vi gett under åren som gått. Läs om leverans, beställningar, rabatter, byten, konto med mera.

Leverans

Vad kostar frakten?

Sverige: 0 SEK, expressfrakt: +29 SEK.
Norge: 59 SEK
Europa: 59 SEK
Övriga världen: 99 SEK

Vad är expressfrakt?

Vi har två alternativ för frakt: Den som är en smula långsammare men gratis och en rysligt snabb som kostar en liten slant.

Fri frakt*: Din beställning packas och skickas ut inom 2-3 arbetsdagar
, senast.
Express: Beställning lagd vardagar före 14.00 skickas samma dag, försäkrat och fullt spårbart.

Hur lång är leveranstiden?

Väljer du fri frakt så packar vi din order inom 2-3 arbetsdagar. Väljer du expressfrakt och lägger din order på helgfria vardagar innan kl 14 så skickar vi den samma dag.

Efter ordern är packad tar det 1-3 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor, plus minus:
Skåne upp till Uppsala: 1 arbetsdag
Uppsala upp till Treriksröset: 2 arbetsdagar
Skogsstuga i Jämtlandsfjällen: Troligen en dag eller två extra 

Var och när kan jag hämta mitt paket?

Leverans sker via PostNord, kan ditt paket inte delas ut skickas det till det utlämningsställe som ditt postnummer tillhör. Du blir aviserad via e-post eller SMS när PostNord har hämtat ditt paket, och får ytterligare en avisering när paketet nått dess utlämningsställe.

Hur spårar jag mitt paket??

Gör så här:

1. Logga in på "Mina Sidor”.

2. Klicka på ”Mina beställningar” i menyn till vänster.

3. Klicka på ”Visa beställning” på den order du vill spåra. 

4. Klicka på länken ”Spåra din order”.


Tänk på att du inte kan spåra din order innan du fått mail från oss som bekräftar att vi skickat iväg ditt paket.

Har du inget konto kan du spåra din order här.

Kan jag få mitt paket skickat till en annan adress?

Det kan du absolut, men det är superviktigt är att du använder en C/O-adress, så brevbäraren vet vart paketet ska levereras. 

Till exempel:
Ditt namn
C/O Din kompis namn / Namn på företag
Gatnamn
Postnummer + Ort

Beställning

Kan jag ändra i min order?

Oftast går det att justera i din order. Det bästa är om du kan ringa oss direkt. Du kan även chatta med oss eller maila på [email protected], dock finns det där en risk att vår kundservice inte hinner uppdatera packteamet om justeringarna. Men oftast löser vi det på ett eller annat vis.

Kan minderåriga beställa?

För att kunna köpa produkter på eSmokes.se måste du vara 18 år. Gäller både i butik och online, utan undantag. 

Kan jag beställa till andra länder?

Det kan du, säkerställ först att e-cigaretter är lagliga i det landet du önskar beställa till.

Betalning

Vilka betalsätt kan jag välja?


För Svenska och Norska kunder:
Faktura via Klarna
: 0kr
Direktbetalning Konto via Klarna: 0kr
Kort (Visa/MasterCard) via Klarna: 0kr
Delbetalning via Klarna: 0 kr i uppl.avgift. Admin. avgift 29 kr/mån. Rörlig årsränta 19,9%.

För alla länder:
PayPal: 0kr
Bitcoin: 0kr

I våra butiker går det bra att betala med kort, kontant och Swish. 
Läs mer om våra betalsätt här.

Vad kostar det att köpa mot faktura?

Det kostar inte en spänn, bra va?

Kan jag dela upp betalningen?

Absolut, välj delbetalning via Klarna för att dela upp din betalning.

När kommer min faktura?

Fakturan skickas direkt från Klarna till dig medan vi skickar din beställning från vårt lager. Ibland är vi snabbare än Lucky Luke, då är det bara att avvakta tills fakturan dyker upp från Klarna. Vänta dock inte längre än en vecka, har du fortfarande inte fått fakturan kontakta Klarna här: https://www.klarna.com/se/kundservice/.

Varför blir jag nekad att betala mot faktura?

Varje gång du väljer att betala med faktura eller delbetalning gör Klarna en bedömning för att avgöra om de kan erbjuda dig den möjligheten. Bedömningen är individuell och Klarna tar alltid hänsyn till flera olika faktorer, till exempel din tidigare betalningshistorik, hur mycket du vill handla för och vilka uppgifter Klarna fått från kreditupplysningen.

Om Klarna nekar köpet rekommenderar vi att du betalar med kort- eller direktbetalning i stället. Om du inte föredrar PayPal eller Bitcoin dvs.

Jag har inte kvar min faktura, hur gör jag?

Hör av dig till Klarnas kundtjänst via chatt eller telefon här: https://www.klarna.com/se/kundservice/.

Butiker

I vilka städer finns en fysisk butik?

Vi har idag butiker i Malmö och Lund. Vi kommer i slutet av sommaren öppna upp en butik även i vår kära hufvudstad Stockholm, och i Göteborg efter sommaren.

Klicka här för att läsa mer om våra butiker.

Är det samma pris i butik som online?

Självklart är det samma pris!

Vissa butiker har högre priser i butik än på nätet och de menar på att det är dyrt att driva en butik, well.. Till dem säger vi: Driv en webshop modell större, den är inte billig i drift den heller ;) 

Kan jag reservera en produkt i en butik?

Det kan du göra, det är dock inte säkert att produkten finns i butiken då lagerstorleken där är mindre än på nätet. Men du kan alltid maila oss dina önskemål, så löser vi det.

Annars är det enklaste att du beställer online, och väljer att hämta i butik. Då skickar vi dig ett mail så fort produkten finns att hämta i butik.

Kan jag beställa online, och hämta i butik?

Det kan du definitivt göra.

Du gör så här:
1. Köp online som vanligt, men välj fraktalternativet upphämtning. Glöm inte välja butik för upphämtning.
2. När din order är packad så uppdateras dess status till "Redo att hämtas i butik", och du aviseras via e-post.
PS : Glöm inte ID-handling!

Rabatter

Hur kan jag ta del av rabatter och erbjudanden?

Varje vecka har vi något erbjudande av någon form. För att inte missa att göra ett kap är det enklaste att anmäla dig till vårt nyhetsbrev (i foten på sidan eller på ”Mina Sidor”), alternativt följa oss på Facebook (eSmokes.se) eller Instagram (eSmokesSE).

Hur aktiverar jag en rabattkod i kassan?

Det är busenkelt:
1. Gå till kassan
2. Fyll i rabattkoden i fältet längst upp som heter ”Fyll i rabattkod”.
3. Tryck på den röda knappen till höger om fältet som heter ”Tillämpa rabattkod”.

Byte & retur

Jag ångrar mitt köp, hur går jag tillväga?

Om du ångrar ditt köp inom ramen för öppet köp (14 dagar) är det bara att skicka produkterna i retur till oss, så återbetalar vi dig. Tänk på att du endast kan returnera produkter som är obrutna, ej använda och i sin originalförpackning. Du väljer själv fraktmetod och står för den kostnaden.

Hur returnerar jag?

Du väljer själv fraktmetod och står för den kostnaden.

Adressen för retur:
Black Box Sweden AB
Spånehusvägen 69
214 39 Malmö

I paketet behöver vi en lapp med följande information:
1. Order-ID / Retur-ID
2. Orsak till returen
3. Vad du önskar göra (byte eller återbetalning)

Yes, lappen får mer än gärna vara både parymerad och handskriven. När vi sedan fått paketet i retur återkopplar vi till dig ögonaböj!

Hur gör jag när jag fått felaktig vara?

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!

Min produkt krånglar, vad gör jag?

Första steget är att höra av dig till vår kundservice hjälper vi dig att hitta en lösning som alla är nöjda och glada med. Du kan även anmäla din produkt för en retur direkt, läs mer under sidan "Returer".

Kan jag byta min produkt mot en annan?

Så länge din produkt inte är använd och i sin originalförpackning med alla delar, absolut. Kontakta vår kundservice så löser vi något till dig.

Hur återbetalas jag vid en retur?

Köp i butik: Återbetalning till kort, eller kontant.
Köp via PayPal/Bitcoin online: Återbetalning till PayPal/Bitcoin, eller banköverföring (vad du föredrar).
Köp online via Klarna: Återbetalning till ditt bankkonto.

Hur lång är min garanti?

Läs om din garanti under våra "Köpvillkor".

Konto på eSmokes.se

Hur registrerar jag mig som kund?

Längst upp till höger på sidan klickar du på ”Mitt Konto”, på sidan du kommer till kan du välja att skapa ett konto (eller logga in).

Hur byter jag mailadress på mitt konto?

Du loggar in med din tidigare e-postadress och lösenord som vanligt. Gå till ”Mitt konto” där du direkt på startsidan ser din e-post, välj redigera för att ändra ditt lösenord.

Hur ändrar jag mina leveransuppgifter?

Logga in på ”Mitt Konto”, navigera till ”Min profil” där du kan ändra leveransuppgifter.

Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Har du glömt dina inloggningsuppgifter kan du begära nya här eller få hjälp av vår kundservice på [email protected] eller via tele på 040-6170400.

Hur avslutar/prenumererar jag på nyhetsbrevet?

Du kan alltid avregistrera dig längst ned i våra nyhetsbrev. Alternativt kan du logga in på ”Mina Sidor” och gå till Min profil, bocka ur rutan för E-post och klicka på "Spara".

Om eSmokes.se

Hur handlar jag på eSmokes.se?

Så länge du är över 18 år är det väldigt enkelt att handla online:

1. Leta upp den produkt du vill ha.

2. Gör eventuella val som färg eller nikotinstyrka, tryck på Köp-knappen.

3. Gå till kassan där du ser total kostnad.

4. Väljer du att betala via Klarna så matar du in ditt personnummer, väljer betalsätt och trycker på ”Slutför beställning”.

4. Väljer du ett betala med PayPal eller Bitcoin så fyller du i dina adressuppgifter, väljer betalsätt och trycker på ”Slutför beställning”.


Svårare än så är det inte, men om du har några som helst funderingar vill vi mer än gärna att du hör av dig till vår kundservice här, så hjälper vi dig!

Finns det lediga jobb?

Klicka här för att se lediga jobb just nu, eller navigera dig till sajtens sidfot där du hittar en länk som heter just ”Jobba hos oss”, där postar vi lediga tjänster. Vi annonserar även ut lediga tjänster via sociala medier och nyhetsbrev.

Hur kan jag kontakta er?

Kontakta oss på något av följande vis:

Telefon: 040-6170400 (mån - fre: 11-15)

E-post: [email protected] (eller klicka här för att skicka via vårt formulär)

Facebook: www.facebook.com/esmokes.se (chatten där funkar ypperligt)

Chatt på sajten (som du hittar nere till höger på sajten).

Eller kom förbi någon av våra butiker.

Kan jag ge er ett omdöme nånstans?

Absolut, både ris och ros är varmt välkommet. Vår huvudsakliga källa för insamling av omdöme är via Trustpilot, klicka här för att läsa mer och säga ett par ord. Utöver TrustPilot välkomnar vi även recensioner via denna länken på Facebook och via denna länken för recension direkt på Google.