Logga in

Skriv in din e-post nedan så skickar vi dig ett nytt lösenord direkt.

Logga in med

Other Login

Våra härliga köpvillkor

eSmokes.se köpvillkor
För att handla på eSmokes.se behöver du godkänna våra köpvillkor.

Priser och betalning

Alla priser som anges är inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset för din beställning, inklusive alla avgifter, moms och frakt. Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Tull kan förekomma till leveranser utanför Sveriges gränser.

Åldersgräns

Du måste vara 18 år för att handla e-cigaretter, e-juice eller tillbehör.

Betalningsalternativ

Du kan välja att betala med Klarna (Visa / Mastercard, delbetala eller mot faktura), Paypal samt Bitcoin.

Betalning via Klarna

På eSmokes.se samarbetar vi med Klarna och erbjuder Klarna Checkout för kunder som bor i Sverige och Norge. I Klarnas Checkout väljer du att betala med kort (Visa eller MasterCard), direkt med ditt Klarna-konto, mot faktura eller dela upp din betalning på x antal månader. Om du har frågor kring att betala med Klarna rekommenderar vi att du kontaktar deras kundservice på 08-12012010. Läs de fullständiga köpvillkoren på Klarnas hemsida

Betalning via Paypal & Bitcoin

För kunder som bor utanför Sverige och Norge erbjuder vi betalning med Paypal eller Bitcoin. Det går även bra att beställa till tidigare nämnda länder med Paypal eller Bitcoin.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar med start den dagen du tog emot varan. Ångerrätt gäller endast om produktens förpackning är obruten/oanvänd och kartong samt alla delar finns kvar. Returnerad begagnad vara återbetalas ej, frakter återbetalas heller ej. Se returer nedan för vidare anvisningar. Det går ej att ångra skickade produkter från SnG eller MBV då de är blandade enbart för dig.

Garanti

För kostnadsfritt byte av icke fungerande (ej nedsatt prestanda, felaktigt användande eller slitage) produkter gäller i de flesta fall (i vissa fall kan andra tidsaspekter gälla):

Batteri: 2 månader
Förångare: 1 månad
Mod, regulerbar (VV, VW, Temp): 2 månader
Mekanisk mod: 2 månader
RBA & RDA: 2 månader
Övriga produkter: 1 månad
Coils (förbrännare): Ingen garanti
Vi ser att du kontaktar oss omgående efter du märkt något garantifel. Märk väl att det är ett krav att du sparar alla delar du får hem, så även kartong då vi kan efterfråga serienummer el. dyl. som ofta återfinns på kartongen.

Livslängden på ovan produkter är avsevärt högre och garantin är satt lägre då många stor-vejpare konsumerar sina produkter i ett avsevärt högt tempo. Känner du att att ovan tidsangivelse inte stämmer i ditt fall? Kontakta oss, vi är inte omöjliga att ha att göra med utan ser alltid en nöjd kund som vårt mål i alla.

Personliga uppgifter

Se vår sekretesspolicy.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig, via Klarna, kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Kostnader som för närvarande ligger på 150 kronor.

Returer

Returer pga ånger till oss sker på din egen bekostnad. Returer ska skickas som paket eller brev. Det får inte skickas mot postförskott. Om du önskar utnyttja din ångerrätt så vänligen fyll i returformuläret som du hittar efter du loggat in på din sida. Begagnade produkter som returneras pga ånger återbetalas ej, endast oanvända produkter återbetalas. Ej heller frakt återbetalas. Summan återbetalas snarast, alltid senast inom 30 dagar från den dag då vi mottagit returen. Har vi packat fel eller levererat en produkt som är skadad alternativt defekt ersätts du med samma eller likvärdig modell. Vid fallet att produkten är defekt vid leverans kan vi begära in enheten för felsökning, vi står då för alla kostnader. Kontakta oss vid felpackning via e-post så skickar vi korrekt produkt samt ut en retursedel för fri returfrakt. Efter vi tagit emot returförfrågan kan vi komma att begära in enheten för felsökning.

Felaktig text/pris

Texter och produkter kan innehålla fel, vi förbehåller oss även rätten att kontakta kund för korrigering av pris i efterhand om vi angett ett felaktigt pris på en produkt.

Förseningar pga Postens hantering eller felaktigt angivna adresser

Det kan förekomma att paket fördröjs i Postens system av olika anledningar, i vissa fall går de tillbaka till avsändaren (oss) efter 14 dagar, fast allt är korrekt. I de fallen behöver vi invänta returen innan vi kan skicka ut paketet på nytt. För kunder som angett fel adress behöver vi vänta 14 dagar innan försändelsen är oss åter, då kommer kund debiteras 19kr för returen samt 19kr för att skicka ut paketet på nytt.